Otomotiv ve Yan Sanayi

Otomotiv Ana ve Yan Sanayi Çalışma Grubu 2009 yılından bu yana faaliyet göstermektedir. Grubunun amacı “sektörler üstü çatı kuruluş kimliğindeki YASED’in yatırım ortamının iyileştirilmesi makro-perspektifinde kamu idaresi tarafından benimsenen görüş oluşturma yetkinliğinden faydalanarak, sektördeki paydaşlarımızın pozisyonlarının üst düzey strateji belgelerine yansıtılmasını temin etmektir.” Bu doğrultuda, sektör temsilcisi sivil toplum kuruluşları tarafından detaylı takibi yapılmakta olan teknik mevzuat gibi dikey konulardan ziyade, YASED’in yetkinliği ve tecrübesiyle kapsamlı destek sağlayabileceği vergilendirme, ArGe, dış ticaret gibi yatay konularda yaşanan sorunların ve potansiyel fırsatların belirlenmesine öncelik verilmektedir.

Bu kapsamda Çalışma Grubu; 2016 yılında da pozisyon belgesini güncellemiş ve aynı zamanda GB modernizasyonu ve TTIP gibi daha uluslararası perspektifteki konulara yönelik olarak da görüş oluşturmuştur. Bu kapsamda, GİB ve Ekonomi Bakanlığı başta olmak üzere ilgili Bakanlıklarla yapılan YASED çalıştay ve toplantılarına kendi gündem konuları paralelinde katkı ve katılım sağlamıştır. Sektörel derneklerin çalışmalarını takip etmiştir.  Grubun görüşleri her yıl gerçekleşen Dünya Otomotiv Konferansı platformlarında da dile getirilmektedir. En son 29 Kasım 2016 tarihinde gerçekleşen bu yılki konferansın “Trendler ve Türk Otomotiv Sektörüne Olası Etkileri” başlıklı oturumunda konuşmacı olarak yer alınmıştır.

Bu çalışmaların sonucunda, Yatırım Ortamının İyileştirilmesi ve Yatırımların Proje Bazlı Desteklenmesi Kanunları, ArGe Reform Paketi gibi sektöre de olumlu etki edecek düzenlemelerin hayata geçirilmesi memnuniyetle karşılanmaktadır.  Çalışma Grubu 2017 yılında da bu konular kapsamında mevzuat ve uygulamalarını iyileştirmeye yönelik çalışma ve faaliyetlerini sürdürecektir. Çalışmalarını ağırlıklı olarak GB modernizasyonu süreci ve olası etkileri, motorlu araçların vergilendirilmesinde çevre etkilerini iyileştirecek önlemlerin alınması (hibrid araçlar, yaşlı araçların pazardan çekilmesi vb.), fikri hakların korunması, revizyonlu, tamir edilmiş parça ticareti, teşvik sisteminden sektörün azami faydalanması oluşturacaktır. 

Brexit konusu da önümüzdeki yıl grubun en önemli takip başlıklarından biri olacaktır. Otomotiv sektörü sayesinde ticaret fazlası verdiğimiz tek Batı Avrupa ülkesi olan Birleşik Krallık ile Türkiye arasındaki gümrüksüz ve kotasız ticaretin devamı için kamu idaresi nezdinde farkındalık yaratmaya ve ilgili diğer sektörlerle birlikte uygun lobi faaliyetlerinin yürütülmesine de gayret edilecektir. Grup, sektöre katkı sağlayan diğer sivil toplum kuruluşları ile iletişim ve işbirliğini artırmayı hedeflemektedir.

ÇALIŞMA GRUBU ÜYELERİ:

3M, Aecom, ALJ Holding, Arup Mühendislik, Borçelik, Bosch, Brisa Bridgestone, Callus, Deloitte, Denge (Mazars), DHL Lojistik, DOW, DP World, Dupont, Erdikler, EY, Ficosa Otomotiv, Ford, Goodyear, KPMG, Mercedes-Benz, Mutlu Akü, Oyak Renault, PwC, Renault Mais, Schott Orim, Sensörler ve İleri Cihazlar (SICK), SGS Supervise, Tofaş, Tosyalı Toyo Çelik, Toyota, TP Endüstriyel ve Ticari Lastikler, Valeo Otomotiv, Yazaki Otomotiv’i temsil eden üyelerden oluşmaktadır.


Otomotiv ve Yan Sanayi grubu toplantı notlarını görmek için tıklayın.

 

 

Vodafone’un katkılarıyla